راه های درمان التهاب گوش با روش های پزشکی و خانگی

گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز : اگرچه عفونت گوش در کودکان بیشتر شایع می‌باشد تا بزرگسالان، با این حال بزرگسالان نیز در معرض این عفونت قرار دارند. معمولا عفونت گوش کودکان به سرعت بهبود پیدا می‌کند، اما عفونت گوش در بزرگسالان اغلب نشانه‌ای از دیگر مشکلات جسمی می‌باشد.

انواع عفونت گوش

سه نوع عفونت یا التهاب گوش وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مرتبط با یکی از بخش‌های گوش می‌باشند: گوش داخلی، میانی و خارجی

عفونت گوش داخلی

عفونت گوش داخلی در واقع نوعی التهاب گوش می‌باشد. آماس گوش درونی (Labyrinthitis) نوعی عفونت گوش داخلی بوده که بر روی شنوایی و تعادل فرد تاثیر می‌گذارد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که التهاب گوش داخلی نشانه‌ای از مننژیت باشد. علائم این نوع التهاب عبارتند از:

سرگیجه

حالت تهوع

استفراغ

عفونت گوش میانی

گوش میانی درست در پشت پرده گوش قرار گرفته که مسئول انتقال صدا از گوش خارجی به گوش داخلی می‌باشد. به عفونت گوش میانی، اوتیت مدیا (otitis media) نیز گفته می‌شود که شایع‌ترین نوع التهاب گوش می‌باشد. این عفونت ناشی از تجمع مایع در پشت پرده گوش بوده که منجر به تورم پرده گوش می‌شود. از علائم آن می‌توان به درد گوش، گرفتگی گوش، تب، مشکلات شنوایی و ترشح مایعاتی از گوش اشاره کرد.

عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی اغلب با نوعی خارش و اگزمای پوستی شروع می‌شود. در این حالت گوش دردناک، حساس، قرمز و متورم می‌شود.


بارداری ، مدل لباس، آموزش آشپزی و خودرو عفونت ,التهاب ,می‌باشد ,داخلی ,می‌شود ,خارجی ,خارجی عفونت ,وجود دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود بازی برای رایانه یکم بیشتر بمون آژانس تبلیغاتی هورتاش دانلود آهنگ غمگین حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) gaadeMohtava تک اموزش http://niceboo.ir/